(uppdaterad 18.10.2023)
Företagsinformation:
Visklig Ab
FO-nummer: 3136899-1
Krämaretorget 2, 06100 BORGÅ
E-post: info@visklig.fi
(Det bästa sättet att nå oss är via e-post.)
Telefonnummer: 046 800 1331
Beställning i nätbutiken
Produkter beställs i nätbutiken genom att lägga till dem i varukorgen varefter man betalar sin beställning i nätbetalningstjänsten, all kundinformation behandlas konfidentiellt. Se mer info på Integritetspolicy.
När du beställer produkter från nätbutiken måste du läsa och förbinda dig till leveransvillkoren.
Visklig Ab förbehåller sig rätten att ändra dessa leveransvillkor genom ensidigt beslut utan meddelande.
Betalning
Betalningsförmedlingstjänsten utförs och som leverantör står Paytrail Oyj i samarbete med banker och kreditinstitut. Betalningar med Visa Electron eller MasterCard-kort syns Paytrail Oyj som mottagare i korträkningen och även förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med nätbutiken.
Paytrail betalningsvillkor (på finska)
Paytrail Oyj
FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä
Med Paytrail kan du betala din beställning med ett bankkonto på internet, ett betalkort (kredit/debitering) eller faktura. Följande betalningsmetoder finns tillgängliga i vår nätbutik: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Aktia, Handelsbanken, Oma Säästöpankki, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Ålandsbanken, MobilePay, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- och Debit MasterCard betalningskort samt OP "Osta laskulla". OP Osta laskulla-produktbeskrivning | OP Osta laskulla-villkor (på finska)
MobilePay: Du kan betala med din MobilePay om du har tillåtit onlinebetalningar i inställningarna för MobilePay-applikationen. Betalning via MobilePay sker direkt från det betalkort som är kopplat till MobilePay. Om debitering av betalningen från det länkade kortet misslyckas kan MobilePay inte användas i onlinebutiken. MobilePay-villkor (på finska)
Frakt och leveranskostnader
Vi levererar globalt
Produkterna levereras med hjälp av samtliga Postens tjänster.
Leveranskostnaderna som ingår i beställningen visas på butikens kassasida i samband med leveransmetoden och i orderöversikten. Den valda leveransmetoden och beställningens innehåll påverkar leveranskostnaderna.
Leveransmetoder
OBS! Inte i bruk för tillfället! VISKLIG Onsdags Pick-up:
Leveranskostand: 0,00€
VISKLIG Onsdags Pick-up är en leveransmetod för dig som vill hämta din beställning från vårt lager. Du kan hämta din beställning på onsdagar kl. 18.00-20.00 från Krämaretorget 2, 06100 Borgå (mittemot Simolinhuset). Se nedan steg för steg hur du skall gå till väga:
1. Beställ din produkt.
2. Välj "VISKLIG Onsdags Pick-up" som leveransmetod.
3. Ett e-post skickas till dig när din beställning är klar för avhämtning.
4. Skicka ett Whatsapp meddelande / SMS både 15 min. före du kommer och när du är på plats till 040 374 0263. Vi hämtar beställningen ut till dig så snabbt som möjligt.
Returer för VISKLIG Onsdags Pick-up leveransmetod: Meddela oss på info@visklig.fi om du vill returnera produkten. Tiden för returer är onsdagar kl. 18.00-20.00. Adress: Krämaretorget 2, 06100 Borgå (mittemot Simolinhuset). Alla produkter måste returneras oskadade, oanvända, med alla etiketter på produkten och i originalförpackningen som produkterna kommit i. Om dessa krav inte uppfylls kommer vi inte att kunna acceptera din retur och utfärda återbetalning.
VISKLIG Express Närluckan Pick-up (S-market Näse, Borgå):
Leveranskostnad: 0,00€.
VISKLIG Express Närluckan Pick-up (S-market Näse, Borgå) är en leveransmetod för dig som vill att din beställning ska levereras till dig snabbt, förmånligt och behändigt.
Beställningen hämtas från S-market Näse, Postens paketautomat på övre våningen (Alexandersbågen 1, 06100 Borgå).
Din beställning kommer att behandlas och levereras till Postens paketautomat i S-market Näse, oftast redan under samma dag, men ändå senast 48 timmar efter att beställningen är gjord.
När din beställning kan hämtas, kommer du att få informationen och boxkoden som ett textmeddelande, med hjälp av vilken du kan hämta din beställning.
Du kan kolla öppettiderna för S-market Näse från denna länk (på finska): S-market Näse, öppettider
Beställningen måste hämtas inom två (2) dagar efter mottagandet av textmeddelandet.
OBS! Om paketautomaten i S-market Näse är full så styrs paketet till Postens paketautomat i Köpcentrum Lundi (Fredsgatan 24, 06100 Borgå). Ankomstavin anger var du kan hämta ditt paket.
För leveranser som inte avhämtas debiterar vi en hanteringsavgift på 15€.
OBS! Inte i bruk för tillfället! VISKLIG Express Närluckan Pick-up (Köpcentrum Lundi, Borgå):
Leveranskostnad: 3,00€. Gratis leverans för beställningar över 150€.
VISKLIG Express Närluckan Pick-up (Köpcentrum Lundi, Borgå) är en leveransmetod för dig som vill att din beställning ska levereras till dig snabbt, förmånligt och behändigt.
Beställningen hämtas från Köpcentrum Lundi, Postens paketautomat (Fredsgatan 24, 06100 Borgå).
Din beställning kommer att behandlas och levereras till Postens paketautomat i Köpcentrum Lundi, oftast redan under samma dag, men ändå senast 48 timmar efter att beställningen är gjord.
När din beställning kan hämtas, kommer du att få informationen och boxkoden som ett textmeddelande, med hjälp av vilken du kan hämta din beställning.
Du kan kolla öppettiderna för Köpcentrum Lundi från denna länk: Köpcentrum Lundi, öppettider
Beställningen måste hämtas inom två (2) dagar efter mottagandet av textmeddelandet.
OBS! Om paketautomaten i Köpcentrum Lundi är full så styrs paketet till Postens paketautomat i S-market Näse (Alexandersbågen 1, 06100 Borgå). Ankomstavin anger var du kan hämta ditt paket.
För leveranser som inte avhämtas debiterar vi en hanteringsavgift på 15€.
Posti - Postpaket: Leverans till den valda upphämtningsplatsen, paketautomat (Smartpost) eller anstalt. Levereras i regel inom ett dygn.
Leveranskostnad: 7,90€. Gratis leverans för beställningar över 150€.
Posti - Expresspaket: Försändelsen levereras till kunden under nästa arbetsdag mellan kl. 8:00-16:00. Försändelsen delas ut till den adress som anges på adresskortet och lämnas ut mot kvittens.
Leveranskostnad: 10,90€.
Posti International - Parcel Connect: Förmånlig och snabb transport med Parcel Connect paket.
Levereras till adressaten eller till ett uthämtningsställe i adresslandet.
Leveranskostnad: från 10,90€ (priset varierar beroende på var produkten skall levereras)
OBS! Posti behåller det levererade paketet i 7 dagar. För ett paket som inte hämtas och returneras till oss debiterar vi en hanteringsavgift på 15€.
Leveranstid
Som regel är leveranstiden från vårt lager 1-3 arbetsdagar, men kan variera beroende på produkt eller leveransmetod.
Leveranstiden till utanför Finland är cirka 2-14 arbetsdagar.
OBS! Visklig Ab och Posten svarar inte för de dröjsmål som åtgärderna av mållandets tull förorsakar försändelserna.
Eventuella olika leveranstider kommer att meddelas separat på nätbutiken webbplats. Om en produkt går i produktion från beställning kommer leveranstiden att vara längre. Det tar vanligtvis ungefär två veckor att tillverka produkten. Vi på Visklig Ab försöker balansera goda leveranstider och undvika onödig lagerhållning.
Returrätt
Vi erbjuder gratis returer i Finland. Vi vill påminna våra kunder att noggrant kontrollera måtten och storleken på produkten innan du beställer. Vi vill minimera onödig frakt så mycket som möjligt.
En returförfrågan måste alltid göras separat till VISKLIGs kundtjänst: info@visklig.fi
Produkter som beställs från nätbutiken har en 14 dagars returrätt i enlighet med konsumentskyddslagen. Returrätten på 14 dagar räknas från den dag då konsumenten mottar den beställda produkten. Du måste meddela oss inom denna tid om ditt beslut att returnera produkten/produkterna. Alla produkter måste returneras oskadade, oanvända, med alla etiketter på plagget och i original förpackningen som produkterna kommit i. Om dessa krav inte uppfylls kommer vi inte att kunna acceptera din retur och utfärda återbetalning.
När paketet har anlänt till vårt lager behöver vi 3-8 arbetsdagar (upp till 14 arbetsdagar) för att behandla returen.
När din retur har behandlats, behandlar vi din återbetalning så snabbt som möjligt. Återbetalningen riktas till samma betalningsmetod som du använde för att betala för din beställning. Vi påbörjar inte återbetalnings processen innan vi har fått produkten tillbaka.
Om produkten är skadad eller defekt, vänligen skicka e-post till info@visklig.fi med ditt beställningsnummer, beskrivning av problemet och bilder som visar skadan/defekten.
Produktbyte
Om du vill byta en produkt, returnera produkten enligt anvisningarna ovan. Gör sedan en ny beställning för den produkt och storlek du vill ha.
Kundtjänst
Om du har problem med leveransen eller din beställning, vänligen kontakta vår kundservice per e-post: info@visklig.fi
Telefonnummer: 046 800 1331 (Ibland svarar vi, o ibland int. Oftast int. Om ni vill få tag på oss så rekommenderar vi att ni skickar e-post till addressen ovan.)